نوشته شده توسط : ali

 

ثبت شرکت سهامی عام

 

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی عام را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

برای انجام پروژه های بزرگ عمرانی صنعتی كشاورزی وجود شركتهای بزرگ لازم و ضروری است در اینگونه شركتها سرمایه های اندك در قالب سهام به عمومی مردم واگذار می شود موسسین یا مدیران با اداره شركت سرمایه حاصله را در جریان گردش صحیح اقتصادی قرار می دهند و در اثر این عمل دو منفعت حاصل می گردد در مرحله اول سودی از سرمایه گذاری یا انجام فعالیت های عمرانی نصیب سهامدار می شود و در مرحله دوم رونق و آبادانی را برای كشور به ارمغان می آورد.

 

شركت سهامی عام نوع بخصوص ومنحصر بفرد شركت های بزرگ می باشد كه اجازه فروش سهام به عموم مردم را دارد و مردم می توانند در هنگام اعلام پذیره نویسی به شعب بانك اعلام شده مراجعه و ورقه تعهد سهم را امضا و وجوه معینه را به حساب شركت واریز نمایند. ذیلا توضیحات مختصری در خصوص این نوع شركت با استفاده از مفاد لایحه اصلاحی قانون تجارت بیان می گردد.

 

شركت هایی كه موسسین آنها قسمتی از سرمایه شركت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می كنند شركت سهامی عام نامیده می شود و باید بلافاصله قبل یا بعد از نام شركت عبارت سهامی عام در كلیه اوراق و اطلاعیه ها و اگهی های شركت بطور روشن و خوانا قید شود (مستفاد از ماده ٤ ل.ا.ق.ت) و سرمایه در موقع تاسیس شركتهای سهامی عام نباید از پنج میلیون ریال كمتر باشد و در صورتی كه بنا به موجباتی سرمایه شركت سهامی عام در هر زمان كمتر از مبلغ مذكور شود باید ظرف یك سال از طریق افزایش سرمایه - سرمایه شركت به حد مقرر برسد و در صورت عدم حصول شركت سهامی عام باید به انواع شركت های دیگر مصرح در قانون تجارت تبدیل شود و در غیر این صورت هر ذینفع ( سهامدار) می تواند انحلال شركت سهامی عام را از دادگاه صلاحیتدار تقاضا نماید.

شرایط تاسیس شرکت سهامی عام

 

برای تاسیس شركت سهامی عام موسسین در بدو امر بایستی حداقل ٢٠% سرمایه را شخصا تعهد و لااقل ٣٥% از مبلغ تعهدی را در حسابی بنام شركت در شرف تاسیس نزدیكی از بانكها سپرده سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شركت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام كه به امضای كلیه موسسین رسیده باشد به اداره ثبت شركتها تسلیم ورسید دریافت دارند چنانچه قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیر نقد باشد باید عین آن یا مدارك مالكیت آن را در همان بانكی كه برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده تودیع و گواهی بانك را به ضمیمه اظهارنام و مدارك فوق الذكر به اداره ثبت شركتها تسلیم دارند. اداره ثبت شركتها بر اساس (ماده ١٠ ل.ا.ق.ت)پس از مطالعه اظهارنامه و ضمایم مربوطه و تطبیق مندرجات آن با قانون اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر خواهد نمود و اعلامیه پذیره نویسی توسط موسسین در جراید آگهی و در بانكی كه تعهد سهام نزد آن بعمل آمده درمعرض دید علاقه مندان قرار می گیرد علاقه مندان به خرید سهام در ظرف مهلتی كه اعلام شده به بانك مراجعه و ورقه تعهد سهام را امضا و مبلغی كه باید نقدا پرداخت شود پرداخت ورسید دریافت خواهند داشت ورقه تعهد سهم در دو نسخه تنظیم و با قید تاریخ به امضای پذیره نویس یا قائم مقام قانونی وی خواهد رسید نسخه اول در بانك نگهداری و نسخه دوم با قید رسید وجه و مهر و امضای بانك به پذیره نویس تسلیم می شود و در صورتی كه ورقه تعهد سهم را شخص دیگر به جای پذیره نویس امضا نماید باید سمت و نشانی و هویت كامل خود را در ورقه قید نماید و مدارك مزبور ضمیمه ورقه تعهد سهم خواهد شد امضای ورقه سهم نشانه قبول اساسنامه شركت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهم خواهد بود پس ازا نقضای مهلت پذیره نویسی یا تمدید آن موسسین حداكثر در ظرف یكماه به تعهدات پذیره نویسان رسیدگی و پس از احراز تعهد صحیح سرمایه شركت كه اقلا ٣٥% آن پرداخت شده باشد مجمع عمومی موسس را دعوت خواهند نمود.

 

مجمع عمومی موسس پس از رسیدگی و احراز پذیره نویسی كلیه سهام شركت و پرداخت مبالغ لازم وارد شور شده و اساسنامه شركت را تصویب و اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شركت را انتخاب می نمایند و مدیران و بازرسان باید كتبا قبولی خود را اعلام و در این مرحله شركت تشكیل شده محسوب می گردد آنگاه اساسنامه مصوبه مجمع عمومی موسس به ضمیمه صورتجلسه مجمع و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان و صورتجلسه هیات مدیره و سایر مدارك مورد نیاز جهت ثبت به اداره ثبت شركتها تحویل گردد و چنانچه شركت تا شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه به ثبت نرسد به درخواست هر یك از موسسین با پذیره نویسان اداره ثبت شركتها گواهی نامه ای حاكی از عدم ثبت شركت صادر و به بانكی كه تعهد سهام و تادیه وجوه در آن بعمل آمده ارسال می دارد تا موسسین و پذیره نویسان به بانك مراجعه و تعهدنامه و وجوه پرداختی را مسترد دارند و هر گونه هزنیه كه برای تاسیس شركت پرداخت شده بعهده موسسین می باشد.

 

كسب اجازه پذیره نویسی برای ثبت شرکت سهامی عام

 

مدارك لازم جهت كسب اجازه پذیره نویسی شركت در شرف تاسیس سهام عام از مرجع ثبت شركتها:

 

1. دو نسخه طرح اظهارنامه شركت سهامی عام

2. دو نسخه طرح اساسنامه شركت سهامی عام

3. دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی

4. گواهی بانكی مبنی بر واریز حداقل ٣٥% سرمایه تعهد شده توسط موسسین

5. فتوكپی شناسنامه موسسین

مدارك لازم جهت تاسیس شركت سهامی عام

 

 

1. دو نسخه اظهارنامه

2. دو نسخه اساسنامه

 

توضیح: اینكه از طرح اساسنامه این مجلد می توان بعنوان اساسنامه استفاده نمود ودر این مرحله در ماده ٦ اساسنامه سرمایه ای كه در هنگام پذیره نویسی تعهد شده به اضافه ٢٠% سرمایه تعهد شده توسط موسسین قید گردد.

 

3. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

4. دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره ( تعداد مدیران حداقل پنج نفر میباشد)

5. آگهی دعوت مجمع موسسین در روزنامه تعیین شده

6. فتوكپی شناسنامه مدیران ( در مورد اشخاص حقوقی ارائه برگ نمایندگی الزامی است )

7. گواهی بانكی مبنی بر واریز حداقل ٣٥% سرمایه شركت

8. ارائه مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

 

توجه :

1. حداقل سرمایه مبلغ پنج میلیون ریال باشد.

2. حداقل ٢٠% سرمایه تعیین شده توسط موسسین تعهد گردد و ٣٥% از میزان تعهد شده پرداخت گردد.

3. اظهارنامه و طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی به امضای موسسین رسیده باشد.

4. اخذ وارائه مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز



:: بازدید از این مطلب : 906
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

ثبت شرکت تعاونی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شركت تعاونی شركتی است از اشخاص حقیقی و حقوقی كه به منظور رفع نیازمندی های مشترك و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا ازطریق خودیاری و كمك متقابل و همكاری انان موافق اصولی كه دراین قانون مطرح است تشكیل می شود. تعداد اعضای شركت تعاونی نباید از ٧ نفر كمتر باشد.

 

شركت های تعاونی شركتهایی هستند كه تمام یا حداقل ٥١% سرمایه به وسیله اعضا در اختیار شركت تعاونی قرار می گیرد و وزارتخانه ها، سازمان ها، شركتهای دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانكها، شهرداریها، شوراهای اسلامی كشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می توانند جهت اجرای بند ٢ اصل ٤٣ قانون اساسی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشاركت، مضاربه، مزارعه، مساقات اجاره، اجاره به شرط تملیك، شرط فروش اقساطی و صلح اقدام به كمك در تامین یا افزایش سرمایه شركتهای تعاونی نمایند بدون آنكه عضو باشند.

 

شرکتهای تعاونی با توجه به نوع فعالیت به دودسته تقسیم می گردند:

شرکت های تعاونی تولیدی

 

به شرکتی گفته می شود که به منظور اشتغال اعضا در امور به کشاورزی و دامداری و یا دامپروری پرورش و صید ماهی شیلات و صنعت ومعدن عمرانی ( شهرداری و یا روستایی ) و عشایری می نمایند که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهار چوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می نمایند .

 

شرکت های تعاونی توزیعی

 

 

به شرکتی گفته می شود که در امورات مربوط به تهیه و توزیع کالا خدمات مسکن و سایه نیازمندیهای افرادفعالیت می نماید.

 

مدارک لازم جهت تشکیل تعاونی :

الف : ارائه مجوز فعالیت مربوطه

ب : لیست اسامی حداقل 7 نفر اعضا وسهامدار به همراه آدرس و مشخصات کامل

ج : کپی کارت ملی و شناسنامه همه افراد ( برابر با اصل شده ) برای آقایان کپی کارت پایان خدمت الزامیست

د : کپی آخرین مدرک تحصیلی

خ : امضا اساسنامه و فرمهای مربوطه

ظ : تعیین مدیر عامل و عضو علی البدل هیات مدیره و بازرس اصلی و علی البدل

ط : گواهی فیش بانکی مبنی بر اثبات سرمایه اولیه

شرکت های تعاونی به لحاظ عضویت

 

الف- شرکت تعاونی عام: شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد می‌باشد و موسسین یا شرکت باید برای تأمین قسمتی از سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه شرکت سهام آنرا به عموم عرضه نمایند.

 

ب- شرکت تعاونی خاص: شرکتی است که عضویت در آن منحصراً برای گروهی خاص از قبیل : کارگران، کارمندان، کشاورزان، دانشجویان، ایثارگران، زنان، مشاغل خاص و نظایر اینها آزاد باشد، بدیهی است تعاونی موظف به پذیرش متقاضیان واجد شرایط بوده و از این نظر محدودیتی برای عضویت وجود ندارد.

 

نکته۱- در تابلوها و سربرگهای شرکتهای تعاونی ذکر عنوان «تعاونی» ضروری است و باید بطور خوانا قید شود.

 

نکته۲- برای واحدهای صنفی شهرستانها و برای هر واحد کارمندی و کارگری فقط یک شرکت تعاونی در هر موضوع فعالیت تشکیل می‌شود.

 

نکته۳- شرکتهای تعاونی با بیش از ۵۰۰ عضو و اتحادیه‌هایی که تعداد اعضاء تعاونیهای عضو آنها مجموعاً بیش از ۲۰۰۰ عضو باشد، «تعاونی بزرگ» محسوب می‌شوند.

 

۱-کپی شناسنامه و کارت ملی هیئت موسس و کلیه سهامداران

 

۲-کپی مدارک تحصیلی هیئت موسس

 

۳-گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت هیئت موسس

 

۴-گواهی عدم سوء پیشینه هیئت موسس

 

۵-امضاء اساسنامه و فرم های مربوطه



:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت، ثبت کریم خان: خدمات ثبت شرکت و سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش، شرایط معافیت مالیاتی 20 ساله ، معافیت عوارض گمرکی و ثبت شرکت در سایر مناطق آزاد ایران بر اساس قانون تجارت.

ثبت شرکت کیش

 

در کیش که انجام امور ترخیص کالا و امور واردات و صادرات و حق العمل کاری را دارند. با امتیاز 19 سال معافیت مالیاتی به شرط آنکه در محدوده جزیره کیش فعالیت می کنند میتوانند شرکت خود را با توجه به مدارک مورد نیاز ذیل ثبت نمایند:

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئوليت محدود

 

 

 

1- دو نسخه شرکت نامه که تکميل شده و به امضاء کليه شرکاء رسيده باشد

 

2- دو نسخه تقاضانامه که تکميل شده و به امضاء کليه شرکاء رسيده باشد

 

3- دو نسخه اساسنامه که تکميل و تمامی صفحات آنها به امضاء کليه شرکاء رسيده باشد

 

4- دو نسخه صورتجلسه مجمع موسس که تکميل شده و به امضاء شرکاء و مدِران رسِده باشد

 

5- فتوکپی صفحه اول شناسنامه کليه شرکاء و مديران شرکت

(در صورتی که اشخاص مذکور دارای شخصيت حقوقی باشند، به جای فتوکپی شناسنامه، آگهی روزنامه ارائه شود.)

 

6- تقويم نامه سرمايه غير نقدی توسط شرکاء (در صورتی که تمام يا قسمتی از سرمايه به صورت غير نقدی باشد، شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد شد.)

 

7- فتوکپی مجوز فعاليت فعاليت اقتصادی به نام شرکت که توسط مديريت بازرگانی صادر شده باشد. (پیش از ارائه کليه مدارک مبنی بر دريافت حق شارژ)

 

8- تاييديه هزينه های مربوط به ثبت شرکت و درج آگهی پس از تکميل کليه مدارک

 

9- پلمپ دفتر تجاری شرکت (يک جلد دفتر کل و يک جلد دفتر روزنامه) در مرحله پايانی

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

 

 

1- دو نسخه اظهار نامه که تکميل شده و به امضاء کليه سهامداران رسيده باشد

 

2- دو نسخه اساسنامه که تکميل شده و تمامی صفحات به امضاء کليه سهامداران رسيده باشد

 

3- دو نسخه صورتجلسه مجمع موسس که به امضاء کليه سهام داران و بازرسان رسیده باشد

 

4- دو نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیات مدیره که به امضاء کلیه مدیران رسیده باشد

 

فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه مدیران، سهامداران و بازرسان (5- در صورتی که اشخاص مذکور دارای شخصیت حقوقی باشند به جای فتوکپی شناسنامه آگهی روزنامه رسمی ارائه شود.)

 

6- گواهی از یکی از بانک های جزیره کیش که حاکی از پرداخت لااقل 35 درصد سرمایه باشد

 

7- تقویم نامه سرمایه غیر نقدی توسط کارشناس رسمی دادگستری در صورتی که تمام یا قسمتی از سرمایه شرکت به صورت غیر نقدی باشد

 

8- فتوکپی مجوز فعالیت اقتصادی به نام شرکت که توسط مديريت بازرگانی صادر شده باشد

 

9- تاییدیه هزینه های مربوط به ثبت شرکت و درج آگهی پس از تکمیل کلیه مدارک

 

10-پلمپ دفاتر تجاری شرکت (یک جلد دفتر کل و یک جلد دفتر روزنامه ) در مرحله پایانی ثبت

تذکر مهم:

 

قبل از تکمیل کردن مدارک باید موافقت امور حقوقی در مورد نام شرکت اخذ شود. به علاوه مدارک ارائه شده حتی الامکان تایپ شود. چنانچه اوراق به صورت دست نویس تهیه شده باشند با خط خوش و خوانا، بدون قلم خوردگی یا لاک گرفتن و با قلم واحد تنظیم گردد



:: بازدید از این مطلب : 943
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

ثبت شرکت در قشم

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در قشم را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت، ثبت کریم خان : خدمات ثبت شرکت و سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم، شرایط معافیت مالیاتی 20 ساله ، معافیت عوارض گمرکی و ثبت شرکت در سایر مناطق آزاد ایران بر اساس قانون تجارت.

 

شرکتهای مسئولیت محدود و سهامی خاص در قشم که انجام امور ترخیص کالا و امور واردات و صادرات و حق العمل کاری را دارند. با امتیاز 19 سال معافیت مالیاتی به شرط آنکه در محدوده جزیره قشم فعالیت می کنند میتوانند شرکت خود را با توجه به مدارک مورد نیاز ذیل ثبت نمایند:

ثبت شرکت مسئولیت محدود در قشم

 

 

1- دو نسخه شرکتنامه که تکمیل شده و به امضا کلیه شرکا رسیده باشد

2- دو نسخه تقاضا نامه

3- دو نسخه اساسنامه

4- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین

5- فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه شرکا و مدیران شرکت (در صورتی که اشخاص مذکور دارای شخصیت حقوقی باشند به جای فتوکپی شناسنامه ، آگاهی روز نامه ارائه میشود)

6- تقویم نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا (در صورتی که تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد شد )

ثبت شرکت سهامی خاص در قشم

 

 

1- دو نسخه اظهارنامه

2- دو نسخه اساسنامه که تکمیل شده

3- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین

4- فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه مدیران و سهامداران و بازرسان

5- گواهی از یکی از بانکهای جزیره کیش که حاکی از پرداخت لااقل ۳۵% سرمایه باشد



:: بازدید از این مطلب : 913
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

منطقه آزاد انزلی در یک نگاه

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در منظقه آزاد انزلی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

منطقه آزاد انزلی با قرار گرفتن در مسير بين المللی شمال – جنوب معروف به نستراک (كريدور حمل و نقل آسيا-اروپا در قرن بيست و يكم) از مناطق جذاب سرمایه گزاری و فعالیتهای تجاری محسوب میشود. كريدور نستراک بندر هلسينكی در شمال اروپا را از طريق روسيه به بندر انزلی در شمال و سایر بنادر جنوبی خليج فارس و سپس به شرق آسيا متصل مي كند.

مزیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی

 

 

از جمله مزيتهای قانونی فعالیت در منطقه آزاد انزلی میتوان به آزادی كامل ورود و خروج سرمايه، آزادی مشاركت سرمايه گذاری خارجی تا سقف 100 درصد، معافيت مالياتی 20 ساله، معافيت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه ، ماشين آلات و قطعات يدكی جهت توليد كنندگان منطقه و معافيت گمركی برای ورود كالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل كشور اشاره نمود.

ثبت شرکت مسولیت محدود در منطقه آزاد انزلی

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مسولیت محدود در منطقه آزاد انزلی:

 

1- دو نسخه شرکتنامه که تکمیل شده و به امضا کلیه شرکا رسیده باشد

2- دو نسخه تقاضا نامه

3- دو نسخه اساسنامه

4- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین

5- فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه شرکا و مدیران شرکت (در صورتی که اشخاص مذکور دارای شخصیت حقوقی باشند به جای فتوکپی شناسنامه ، آگاهی روز نامه ارائه میشود)

6- تقویم نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا (در صورتی که تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد شد )

ثبت شرکت سهامی خاص در منطقه آزاد انزلی

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در منطقه آزاد انزلی:

 

1- دو نسخه اظهارنامه

2- دو نسخه اساسنامه که تکمیل شده

3- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین

4- فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه مدیران و سهامداران و بازرسان

5- گواهی از یکی از بانکهای منطقه آزاد انزلی که حاکی از پرداخت لااقل ۳۵% سرمایه باشد



:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

مدارک لازم برای کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

 

 

کاربردها

1 - ثبت سفارش و ترخیص کالا

2 - واردات از مناطق آزاد

3 - مبادرت به حق العمل کاری در گمرک

4 - صادرات کلیه کالاهای مجاز

 

شرایط صدور

الف) اشخاص حقیقی ایرانی

داشتن حد اقل 21 سال تمام.

برگ پایان خدمت نظام و یا برگ معافیت برای آقایان.

داشتن سه سال سابقه فعالیت های تجاری / تولیدی به تائید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی و یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع.

داشتن محل کسب ( متناسب با رشته فعالیت ) اعم از ملکی/استیجاری.

داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه های ثبتی.

داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

 

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت.

داشتن پروانه کار و اقامت معتبر.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی

 

1 - در خواست صدور کارت بازرگانی

2 - کپی مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

3 - کپی کارت ملی

4 - تکمیل 1 برگ فرم عضویت اتاق (تایپ فارسی-لاتین)

5 - تعهدنامه عضویت در اتاق بازرگانی

6 - تکمیل 2 برگ فرم مشخصات بازرگانی (تایپ فارسی)

7 - اصل و کپی فرم بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی

8 - تکمیل فرم مشخصات فردی و اعلام معرفین و کپی کارت بازرگانی به انضمام نامه کتبی از معرفین مبنی بر تایید سابقه تجاری بیش از 3 سال (دارندگان مدارک دانشگاهی و هم‌چنین دارندگان مجوز تولید از یکی از وزارت‌خانه‌های تولیدی نیاز به معرف ندارند.

9 - اصل و کپی فرم تعهدنامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضا متقاضی توسط دفاتر اسناد رسمی.

10 - دو برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت‌ها رسیده باشد.

11 - اصل و کپی گواهی پلمپ دفاتر، از اداره ثبت شرکت‌ها.

12 - اصل و فتوکپی گواهی عدم سوء پیشینه.

13 - 5 قطعه عکس 4×3 .

14 - دو سری فتوکپی از کلیه صفحات شناسنامه متقاضی (حداقل سن 21 سال تمام) و رویت اصل آن.

15 - دو برگ فتوکپی کارت پایان خدمت و معافیت از خدمت سربازی برای آقایان و رویت اصل آن.

16 - دو سری فتوکپی از کلیه صفحات سند مالکیت شش دانگ یا ارائه اجاره‌نامه محضری محل کار. (در صورت عادی بودن اجاره نامه محل کار، ارائه دو سری فتوکپی از کلیه صفحات سند مادر با رویت اصل سند، چنانچه سند به صورت مشاع تنظیم شده علاوه بر رعایت موارد تعیین شده در این بند، ارائه رضایت نامه کتبی سایر مالکین از طرف متقاضی کارت الزامی است.

17 - اصل و فتوکپی فیش واریزی به حساب سازمان بازرگانی استان با ذکر نام شرکت.

18 - اصل فیش حق عضویت بسته به میزان سرمایه طبق فیش تقدیمی و فیش حق تمبر.

 

تذکر1. کارمندان تمام وقت دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند.

 

تذکر2. در صورتی که متقاضی نتواند برای انجام امور مربوطه شخصا مراجعه نماید مراجه کننده ملزم به ارائه وکالتنامه رسمی و یا معرفی نامه از طرف متقاضی است.

 

تذکر3. هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی و یا حقیقی نمی‌تواند داشته باشد.

موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی

 

1 - شرکت تعاونی مرز نشینان

2 - ملوانان ایرانی شاغل در شناورهایی که در بین سواحل ایران و سایر کشورها در تردد هستند.

3 - پیله وران

4 - کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور در صورت داشتن کارنامه شغلی از وزارت کار.

5 - کالاهایی که صدور آنها به تشخیص گمرک برای فروش نیست.

ابطال کارت بازرگانی

مدت اعتبار این کارت حسب درخواست متقاضیان از یک تا پنج سال بوده که در صورت تائید توسط وزارت بازرگانی معتبر است.

 

الف) ابطال اختیاری/انصراف

اشخاص اعم ازحقیقی و حقوقی در صورت انصراف از داشتن کارت بازرگانی می‌توانند با ارائه مدارک ذیل به اتاق‌های بازرگانی و تعاون اداره کل مقررات صادرات و واردات یا سازمان‌های بازرگانی استان‌ها تقاضای ابطال کارت کنند.

 

ب) ابطال اجباری

در صورتی‌که بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت است و یا بعد از صدور فاقد شرط یا شرایط مذکور شده است، وزارت بازرگانی می‌تواند نسبت به ابطال کارت اقدام نموده و موضوع را به اطلاع اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون حسب مورد می‌رساند.

در صورتی که این امر برای اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون مشخص شود باید موضوع را جهت ابطال به وزارت بازرگانی منعکس نماید.

در ضمن افرادی که مرتکب قاچاق شوند طبق ماده 30 قانون امور گمرک ایران اگر دارای کارت بازرگانی باشند در صورت محکومیت علاوه بر مجازات‌های مربوط از عضویت اتاق بازرگانی شعب آن در شهرستان به صورت موقت یا دائم محکوم و کارت بازرگانی نیز باطل می‌شوند.

در صورتی که موضوع به دادگاه ارجاع شده باشد بنا به پیشنهاد گمرک و تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اداره کل گمرک ممکن است بصورت موقت یا دائم از عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران محروم گردند . در هر حال این اقدام مانع از تعقیب مرتکب در مراجع قانونی نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 910
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

صدور کارت عضویت و بازرگانی اشخاص حقوقی

 

 

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت عضویت و بازرگانی اشخاص حقوقی

۱٫ ارائه کپی شناسنامه از تمامی صفحات الزامی میباشد

۲٫ اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل پشت و روی آن

۳٫ شش قطعه عکس ۴×۶مدیرعامل (زمینه سفید رنگی)

۴٫ اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل که از زمان صدور آن ۶ماه بیشتر نگذشته باشد

۵٫ دوصفحه فرم مشخصات بازرگانی وکارت عضویت چاپ شده به همراه امضاء مدیرعامل، مهر شرکت

۶٫ فرم د گواهی امضاء مدیر عامل شرکت

۷٫ اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام شرکت فقط روی فرم الف قابل قبول است)با مهر و امضای رییس شعبه) )توجه:ارائه دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت رویت الزامی می باشد

 

۸٫ یک برگ اصل اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد(با امضای مدیرعامل یا رییس هیات مدیره)و اصل گواهی پلمپ دفاتر، از نزدیکترین دفتر پستی و اداره ثبت شرکتها (برای دریافت مدارک فوق به اداره ثبت شرکت ها مراجعه فرمایید

۹٫ اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بارگانی.

 

۱۰٫ ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم)

تبصره :

دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی وخدمات فناوری اطلاعات و

ارتباطات (ICT )ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرک فوق معاف می

باشند

۱۱٫ داشتن حداقل سن ۲۳سال تمام.

۱۲- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت وروی آن

متولدین سالهای ۱۳۳۷و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه کپی مدرک تحصیلی نیازبه ارائه کارپایان خدمت ندارند.

متولدین سال های ۱۳۳۴و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

متولدین سال های ۱۳۲۸و قبل از آن با ارائه کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند

 

۱۳٫ اساسنامه شرکت

در خصوص شرکت های با مسئولیت محدود ارائه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکت نامه رسمی که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است.در خصوص شرکت های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهار نامه ثبت شرکتهای سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است

 

۱۴٫ یک برگ کپی آگهی تاسیس و روزنامه رسمی آن و روزنامه رسمی کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ ( سرمایه – مدیر عامل – آدرس – کلمه صادرات وواردات )، موضوع فعالیت شرکت بایستی درراستای صادرات و واردات کالا باشد.

 

۱۵-ارائه یکی از مدارک مالکیت ذیل:

الف:اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت، به آدرس دفتر مرکزی

ب:اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی

.ج:اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفترمرکزی با امضای دو شاهد ذیل آن.

تذکر: چنانچه سند به صورت مشاع تنظیم شده علاوه بر رعایت موارد تعیین شده در این بند،ارائه رضایت نامه کتبی سایر مالکین از طرف متقاضی کارت الزامی است.)

 

۱۶- اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای بند های ( سوء پیشینه و کارت ملی و پایان حدمت ) ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدارکمی باشند.

۱۷- ارائه اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست (

صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی گردند

 

۱۸- ارائه کد اقتصادی جدید



:: بازدید از این مطلب : 934
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ویژگی شرکت های سهامی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت های سهامی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.آنچنانکه از اسم این نوع از شرکتها پیداست، سرمایه در این نوع شرکتها به قطعات سهام تبدیل می شود و هر یک از افراد دارای سهام یا به عبارتی هر یک از سهامداران به اندازه مبلغ اسمی سهام خود مسئول قروض یا دیون شرکت می باشند.

 

تعداد سهامدارانی که برای تشکیل این نوع شرکتها مورد نیاز است 3 نفر بوده و ماهیت این شرکتها بازرگانی در نظر گرفته می شود هرچند که اشاره مستقیمی به این مسئله در اسناد شرکت نشده  باشد.

 

شرکتهایی که به شکل سهامی تاسیس میگردند دو نوع هستند، یکی آن دسته از شرکتهایی که تمام سرمایه آنها توسط موسسین تامین میگردد که به آنها سهامی خاص گفته می شود و دیگری آن شرکتهایی که بخشی از سرمایه شرکت بواسطه فروش سهام به مردم تامین میگردد که شرکتهای سهامی عام نامیده می شوند.

 

در شرکتهای سهامی عام موسسین موظف می باشند که 20 درصد مبلغ سرمایه را تعهد کرده و حداقل 35 درصد آن را در حسابی به نام شرکت واریز کنند و از مراحل ثبت آن اعلام پذیره نویسی و تنظیم اظهارنامه و اساسنامه می باشد که طبق اصول مربوطه تهیه و ارائه میگردد.

 

ثبت شرکتهای سهامی خاص مستلزم ارائه اساسنامه و اظهارنامه مربوط می باشد و از آنجا که ثبت این نوع از شرکتهای سهامی نسبت به شرکتهای سهامی عام دارای متقاضیان بیشتری می باشد لذا به بررسی و بیان ویژگی های این نوع از شرکتها میپردازیم.

 

سهامدارانی که تصمیم به تاسیس شرکت سهامی خاص می نمایند لازم است تا به تشکیل جلسه ای در خصوص تصویب اساسنامه و تعیین مدیران و اعضای هیئت مدیره اقدام نمایند. مدت تصدی اعضای هیئت مدیره در شرکت های سهامی خاص 2 سال می باشد که برای دوره های بعدی و به شکل متوالی قابل تمدید می باشد.

 

علاوه بر انتخاب و معرفی اعضای هیئت مدیره موسسان موظف به  انتخاب و معرفی بازرسین شرکت که وظیفه رسیدگی به اسناد مالی شرکت را دارند اقدام نموده و طی صورتجلسه ای به اداره ثبت شرکتها اعلام نمایند. مدت تصدی برای بازرسین (اصلی و علی البدل) یکسال مالی می باشد.

 

نکته مهمی که در خصوص انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسین باید در نظر داشت این است که بازرسین در شرکتهای سهامی خاص می توانند از بستگان اعضای هیئت مدیره باشند و چنانچه خلاف این امر اتفاق بیفتد مسئولیت آن بر عهده مدیران شرکت خواهد بود.

 

با انتخاب مدیران و بازرسین شرکتهای سهامی خاص و تصمیم گیری در خصوص سایر اطلاعات مورد نیاز و با فراهم نمودن مدارک مربوطه اقدام برای تایید نام شرکت انجام خواهد و پس از آن با امضای اسناد مربوطه موسسان اقدام به افتتاح حساب نزد یکی از بانکها نموده و حداقل 35 درصد  از سرمایه اولیه را به سپرده می گذارند. این مبلغ تا زمانیکه شرکت به ثبت نهایی رسیده و آگهی ثبتی و روزنامه رسمی شرکت به چاپ رسیده باشد نزد بانک خواهد ماند.

 

لازم به ذکر است حداقل سرمایه ای که در شرکتهای سهامی خاص می توان به ثبت رساند مبلغ یک میلیون ریال می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد